Komunikacijske i organizacijske vještine

Edukacije za web dizajnera i šivača gornjišta obuće
4. ožujka 2019.
Poduzetnik i poduzetništvo
4. svibnja 2019.
Edukacije za web dizajnera i šivača gornjišta obuće
4. ožujka 2019.
Poduzetnik i poduzetništvo
4. svibnja 2019.

Komunikacijske i organizacijske vještine

U sklopu provedbe projekta „Zaposli se i ti!“, za polaznike edukacije za web dizajnera i šivača gornjišta obuće organizirano je osnaživanje komunikacijskih i organizacijskih vještina putem trodnevnih radionica „Komunikacijske i organizacijske vještine“. Ove bi radionice trebale polaznicima pridonijeti u osnaživanju njihovih individualnih vještina, kvalitetniju integraciju u društvo, sposobnost djelovanja u grupi i timskom radu, samostalno organiziranje vremena i obaveza.

U organizaciji Gradske razvojne agencije Slatine trodnevne radionice polaznicima edukacija za web dizajn i šivača gornjišta obuće održali su dr.sc. Neda Fleur Janovski i Kristijan Sedak, mag. comm. iz Govorničke akademije Demosten, tvrtke za komunikacijsko savjetovanje iz Zagreba.

Na početku svog izlaganja Kristijan Sedak citirao je T. Jamesa: „U životu ne dobivate ono što zaslužujete, nego ono što komunicirate.“ U tu jednostavnu i jezgrovitu rečenicu sažeo je važnost vještine kvalitetnog komuniciranja. Objasnio je polaznicima da učinkovita komunikacija mora biti jasna i vjerodostojna, u svrhu ostvarivanja vlastitih ciljeva i zadovoljenja potreba. Govorio je o strukturi izlaganja koje mora imati uvod, sadržaj i zaključak. Premda na uvod otpada svega 10% ukupnog izlaganja, u njemu sugovornik stiče prvi dojam o nama (kojeg u pravilu ne mijenja), te ćemo ga tim dojmom pridobiti ili odbiti. Na osnovu prvog dojma gotovo u potpunosti procjenjujemo nečiji karakter, a za to nam je dovoljno svega nekoliko sekundi! Na dobar prvi dojam utječe, htjeli mi to priznati ili ne, izgled (izbor odjeće i obuće, frizura, nakit), položaj (govor) tijela (mimika lica, gestikulacija), bonton, kontakt očima (razina samopouzdanja). Detaljno je analizirao sve te naputke, kako bi polaznicima objasnio koliko su ti detalji bitni prilikom razgovora za posao s potencijalnim poslodavcem. Vrlo često struka i iskustvo zbog pogrešnog nastupa padnu u drugi plan i drastično umanje, a ponekad i uskrate priliku za zapošljavanje.

Neda Fleur Janovski govorila je o Pet koraka za uspješno predstavljanje, te objasnila polaznicima da nije dovoljno samo doći na razgovor u zakazano vrijeme, nego tome treba prethoditi dobra priprema, a koja podrazumijeva: istraživanje tržišta rada, sukladno tome isticanje svojih potencijala, utvrđivanje strategije, pa tek nakon toga apliciranje za posao i uspješno vođenje razgovora. Svih pet koraka detaljno je objasnila i analizirala na primjerima iz prakse, kako bi polaznici što objektivnije mogli sagledati svoje prednosti i nedostatke u uobičajenoj komunikaciji te poboljšati ono što im kvari izglede za zapošljavanje. Naglasila je da kvalitetna komunikacija podrazumijeva ne samo kvalitetno govorenje, nego i kvalitetno slušanje. U drugom dijelu svog izlaganja posvetila se onim polaznicima koji će eventualno pokušati nastupiti na tržište rada pokretanjem vlastitog biznisa, te im objasnila kako će najkvalitetnije predstaviti svoju ideju ili projekt. Svoje izlaganje zaključila je savjetom, citirajući J. Rohna: „Koristite svaku priliku za vježbanje komunikacijskih vještina. Kada dođe prava prilika, imat ćete dar, stil, oštrinu, jasnoću i emocije kojima ćete utjecati na ljude.“

Radionice su bile vrlo edukativne i dinamične i prema izjavama polaznika u nekim dijelovima potpuno su promijenile njihova shvaćanja o važnosti komunikacije i nastupa prilikom predstavljanja svog znanja, iskustva, vještina i motiviranosti za rad.

Sve aktivnosti Gradska razvojna agencija Slatine redovno oglašava i na lokalnim medijima (radio, internet, društvene mreže), a u suradnji s HZZ-om, Ispostava Slatina, nezaposleni će dobivati SMS poruke o terminima radionica, edukacija i ostalih događanja iz projekta „Zaposli se i ti!“.

Projekt „Zaposli se i ti!“ je financiran sredstvima Europskog socijalnog fonda iz Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., po pozivu Lokalne inicijative za poticanje zapošljavanja – faza III (Broj poziva: UP.01.3.1.01)

Sanja Valent

 

 

 

 

Skip to content